با اینکه عسل های متنوع در بازار با قیمت های به شدت متفاوتی عرضه میگردد در اینجا لازم است تا به عوامل تاثیر گذار در قیمت اشاره نماییم :
کیفیت عسل : کیفیت عسل را میتوان با بررسی پارامترهای کیفی عسل که در آزمایشگاه حاصل می شود به دست آورد. مهمترین این پارامترها عبارتند از : درصد ساکاروز ، نسبت فروکتوز به گلوکوز ، HMF
رنگ عسل : هر چه عسل رنگ تیره تری داشته باشد قیمت بالاتری دارد
طعم عسل : هر چه عسل طعم بهتری داشته باشد قیمت بالاتری دارد
غلظت عسل : عسل های با غلظت بالا قیمت های بالاتری دارند.